11/24/2015

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışardan kitapları okuyarak nasıl başarılı olunacak bu sınavlar nasıl geçilecek soruları vardır.Üniversite sınavından sonra Açıköğretimi kazandığımızda elimize verirler kitapları sınav tarihleri de bu derler ama bir çoğumuz nasıl olsa okula gitmek yok çalışırız ya bir ara deyip çalışmayız ve sınavlarda tabi ki hüsran.Unutmayın ki Açıköğretim karşıdan göründüğü kadar kolay değildir.Biz çaba göstermezsek sınavlardan atar tutar yaparız bişeyler demekle sınavlar geçilmez.
          Peki nasıl başarılı olacağız? Ben Açıköğretimden 2 tane bölüm diplomasına sahip birisi olarak size deneyimlerimi anlatayım yeterli olacaktır diye düşünüyorum.




         Açıköğretime kaydınızı yaptırdıktan sonra kitaplarınızı hemen almaya çalışın.Daha sonra alırım boşver diyorsanız zaten içinizde okumaya dair pek bir heves yoktur:)) Kitaplarınızı aldıktan sonra benim yaptığım gibi yapın en kalın sayfası bol olan kitabı alın ve çalışmaya başlayın.Genelde kitapları aldıktan sonra ilk sınav 2 ay sonrası olur ve dönem sonu sınavı da 1.5 ay sonra yapılır.En kalın kitaptan başladık ama öyle sabahtan akşama kadar çalışarak kendimizi sıkarak değil.Açıköğretim okuyorsan zaten genelde işe gidiyoruzdur ya da gitmesek bile ders çalışmaya pek hevesli değilizdir :))
         Her gün çalışmaya dikkat edin ama bu asla 2 saati aşmasın.Alın kitabı elinize çalışmaya başlayın baktınız çok sıkıldınız hangi sayfada kaldıysanız kıvırın o sayfa ucunu bırakın kitabı elinizden.O gün içinde artık istemezseniz ders çalışmak ellemeyin kitabı ama yarın mutlaka yine devam edin kaldığınız yerden.Ben genelde Ünite ünite çalışırdım.1 ünite de aşağı yukarı 30 sayfa olur.Ünite bitince bırakır kitabı yarına kadar bir daha ellemezdim.Amaç burda sıkıntı vermesin ders çalışmak.Her gün azar azar ama sınav zamanına kadar yetiştirebilinecek ders programında çalışın.

         Bir çok yardımcı kitap reklamları var internette.Ben açıkçası 6 sene boyunca bir tane yardımcı kitap almadım almaya da gerek görmedim.Yardımcı kitap kötü mü değil tabi ki konuları daha aza kısa özetleyip çalışmayı rahatlatabiliyor fakat ben tercih etmedim.Bana kitaplar yetti.

         Bizim için gerekli üniteleri çalıştık ve sınava hazırız ama bu kadar yetmez.Sınav için sorumlu olduğumuz üniteler bitince sınav başlamasına mesela 1 hafta kala her ünitenin sonlarında bulunan 10 soruyu tekrar gözden geçirip hafıza alın.Bu sorulardan muhakkak aynısı veya benzeri içlerinden çıkma ihtimali vardır.En sonunda da sınava 10 gün kala yapılacak iş geçmiş senelerde çıkmış sorulara çalışmak bunları güzelce ezberlemek ''Sitemizde bütün bölümlere ait derslerin soru ve cevapları bulunmaktadır.İlgili ders seçeneğine tıklayıp geçmiş senelerde çıkmış sorular ve cevapları bilgisayarınıza indirebilirsiniz''.Mutlaka her sınavda 3-5 veya daha fazla geçmiş senelerden çıkmış sorular denk gelmektedir.Ha şansınıza bazen hiç denk gelmez çıkmış soru artık nasip:))

         Sonunda sınava hazırız ve sınava girdik diyelim.Soruları çözerken eğer bir soru da takıldıysak ve ya bilmiyorsak atmak gerekiyor artık yapacak birşey yok.Atacağınız sorunun cevaplarında
   
1: Cevapların birinde tırnak işaretiyle araya alınmış yazı varsa
2: Cevapların biri diğerlerinden daha uzun ve açıklamalıysa
3: Cevapların biri soru içinde geçen önemli ayrıntıyı içeriyorsa
4: Birkaç veri verilip bunlardan hangileridir biçiminde soru varsa genelde hepsidir.


Benden bu kadar deneyimlerimi sizinle paylaşmaya çalıştım elimden geldiğimce. Daha da aklınıza birşeyler takılırsa Yorum kısmından bana yazabilirsiniz.Hayırlısı olsun sınavlarda herkese başarılar dilerim...






       

       


10 yorum:

  1. Günaydın 😊 ben türk dili ve edebiyatı 1. Sınıf ogrencisiyim açıköğretim olduğu içinde zorlaniyorum bütün dersler e ait yardımcı olması açısından test kitapları almak istiyorum ama kitapçıya gittiğimde bunu uzunca anlatamam bana onerebilceginiz kitap varmı

    YanıtlaSil
  2. Günaydın 😊 ben türk dili ve edebiyatı 1. Sınıf ogrencisiyim açıköğretim olduğu içinde zorlaniyorum bütün dersler e ait yardımcı olması açısından test kitapları almak istiyorum ama kitapçıya gittiğimde bunu uzunca anlatamam bana onerebilceginiz kitap varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gunaydin :) Ben herhangi bir yardimci kitabi sana oneremeyecegim maalesef cunku hic gerek duymadim.Ne yapman gerektigini ve nasil yapacagini yukaridaki yazimda acik acik anlattim uygulaman yeterli.Diyorum ki ben bu sekilde iki bolum bitirdim Aof den ve hic bir fire vermeden.

      Sil
    2. 😊 peki inşallah sizin gibi basarili olabilirim . tesekkur ediyorum bilgiler için

      Sil
    3. Rica ederim Nur insallah olursun.Fakat biraz ciddiye almak lazim orgun egitime gider gibi bakmak lazim ise.Yani nasil olsa acikogretim deyip sallarsan mezun olmak hayal olur :)

      Sil
    4. Doğru soyluyorsunuz okula gider gibi her sabah saati kurup kalkıp ders çalışıyorum 😊 2saat sabah 2 saatte aksam çalışıyorum fazla zorlamakda istemiyorum bunalmamak için inşallah güzel bir yere gelirim

      Sil
    5. Okula gider gibi kismi tamam da hani o kadar da sabah erken kalkmanin anlami yok :) Bence iki saat hergun yeterli ve daha onemlisi hergun duzenli ama sıkılınca kivir sayfayi yarin kaldigin yerden devam fazla zorlayip bunalmaya gerek yok.

      Sil
    6. Ev ortamı malum ses gürültü dayanılmaz oluyor erken saatte herkes uyuyorken calismak daha iyi oluyor 😂😂😂😂 ev halkı uyanınca da ben uyurum yani sorun yok

      Sil

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi