12/28/2015

Acikögretim Fakültesi Fark Ders Uygulaması

Acikogretim Fakültesi Fark ders uygulaması ne demektir?? Kimler fark ders almak zorundadır??Alacağımız fark dersleri nereden öğrenebiliriz.Fark ders almak zorunlumudur...










FARK DERS NE DEMEKTİR


Dikey geçiş ile yani 2 yıllık Önlisans bir bölümden 4 yıllık Lisansa geçiş yapmak istediğimizde  (daha önceden hazırlık olarak okutulan ama önceki yıllarda kaldırılan) Lisans bölümünün ilk iki senesinde okutulupta bizim okuduğumuz 2 yıllık Önlisans bölümünde okutulmayan dersleri fark ders olarak başlayacağımız 3.sene bize vermelerine diyoruz.


Dikey geçiş sınavını kazandık ve kendi bölümümüzden geçebileceğimiz bölümlere göz atıyoruz.içlerinden bize uygun hangi bölüme geçeceksek bu bölümden almamız gereken fark derslere bakıyoruz.Kayıt aşamasında Fark ders alarak kayıt diyorsa eğer o dersleride alarak başvurumuzu tamamlamamız gerekiyor.Yani bizim dersler 10 tane olmuş oluyor.Yok Fark ders almamız gerekmiyorsa eğer 6 tane dersimiz oluyor ve bu bizim için çok büyük kolaylık.

Doğrudan veya Fark ders alarak geçebileceğimiz bölümlerin listesi ve Alacağımız Fark ders listesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.









32 yorum:

  1. Fark derslerini almazsam ne olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark dersler zorunludur alip almamak gibi bir secenek yoktur.2 senelik bolumden 4 senelige geciste farkli bolumlerden geciyorsan eger fark dersleri almak zorunludur yoksa kayit yaptiramazsiniz...

      Sil
    2. fark ders bende çıkmadı mesela alakasız bölümler olmasına karşın

      Sil
  2. peki Mesela isletmenin alacağı bölümler var? mesela kamu yönetimi. ben işletme önlisans bitrdim. kamudan devam ettigim zaman o 1 ve 2 deki dersleri alcakmıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen isletme bitirdin ve 4 yillik kamu yonetimi okumak istiyorsun.yapman gereken kamu yonetiminin 3.yili guz donemi derslerinin yaninda fark dersler ( yani 1 ve 2. Sinifta kamu yonetiminde olup ta isletmede olmayan dersleri de secmek).Yani normal kamu yonetiminde okuyan 7 dersten sinava girerken sen birkac ders daha fazla aldigindan dolayi daha fazla dersten sinava gireceksin.

      Sil
  3. ben elektronik teknolojisi bölümünden mezunum. şimdi baktığımda elektronik teknolojisi bölümü sadece fark derslerde görünüyor. Doğrudan Başvuru Yapabilecek Önlisans Mezuniyet Alanlarının Listesinde görünmüyor. yani ben sace fark dersler alarak mı kayıt yapıcam ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilinde bulunan acikogretim burosuna giderek veya telefon ile arayarak daha iyi bilgiye ulasabilirsin.

      Sil
  4. Merhaba,ben dış ticaret önlisans mezunuyum. Işletme yazmayı düşünüyorum. Ancak bu fark alarak almadan nedir anlayamadım ben hangisini alicam nerden bilebilirim yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba isletme icin ders secim ekranina geldiginde onune cikan ekranda 3. Yil derslerinin yaninda alman gereken fark dersleri de gorecek ve onlari da sececeksin.Yani fark dersler zorunlu almak yada almamak gibi bir secenegi yok.Birkac ders fazladan okumus olacaksin.

      Sil
  5. merhaba,ben lojistik mezunuyum.2 yıllık okudum açıktan uluslararası ticaret ve lojistik bitirmek için tercih yapacağım ama fark ders olarak almak ve almamak diyor bunun ne olduğunu bilmiyorum bana açıklar mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diger arkadaslara da yazdigim gibi Kevser hanim fark dersler zorunludur almak ya da almamak gibi bir secenek yoktur.Basvuru yaptiktan sonra sana verilecek internet adresine girip oradan ders secim ekranina ulasacaksin.Normal 3.yil da okuman gereken bolum derslerinin yaninda fark dersleri de alacaksin zaten ders secim ekraninda zorunlu alman gereken dersleri belirtiyor.

      Sil
  6. Meraba ben turizm önlisans mezunuyum dgs ye girip maliye(açıköğretim)bölümunu kazandim ben 3.siniftanmi devam edecegim yoksa 1.siniftanmi ?

    YanıtlaSil
  7. Siz on lisans mezunu oldugunuz icin DGS sinavina girebildiniz.Simdi Maliye 3.siniftan ogrenimize devam edeceksiniz.

    YanıtlaSil
  8. Ben kaç gündür karamsar karamsar dusunuyorum ben önlisans elektronik teknolojisi mezunuyum bu yil mezun oldum ben 3.sinifdan baslayacagimi saniyordum sanirim 1 den baslaniyor beni aydinlatir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sectigin bolume gore degisir hangi siniftan baslayacagin.Acikogretim mezun olunan bolumlere karsilik 4 yillik bazi bolumler belirlemistir.Genelde bu bolumler isletme, iktisat vs. Gibi bolumlerdir.Eger sen bu mezun oldugun bolume karsilik gelen bolumu secersen aradaki fark dersleride alarak 3.siniftan baslarsin.Ha yok ben kendim istedigim mesela ornek veriyorum Sosyoloji bolumunu okuyacagim dersen 1.siniftan baslar 4 sene okursun.

      Sil
  9. Bu fark dersler 3.yarıyıldan itibaren her dönem olacak mı Peki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark derslerin amaci 1 ve 2.sinifta gorulmeyen dersleri 3. Sinifta fark ders olarak vererek aradaki acigi kapatmak.Yalniz 3.sinifta 4 te olmayacak.

      Sil
    2. ben dgs ile 3.sınıftan başladım 4.sınıfın bitimine kadar olacak mı yani

      Sil
    3. Hayir elit yalnizca 3.sinifta var 4.sinifta olmayacak.

      Sil
  10. Ben 2 yilık bitki koruma mezhnuyum fark
    dersi almam gerrktigi osym sayfasinda yaziyor ama kacinci siniftan baslayacagimi bilmiyorum ogrene bilimiyim

    YanıtlaSil
  11. ibrahim fark ders alman gerekiyorsa bil ki 3. Siniftan baslarsin cunku fark ders almanin zaten amaci aradaki gormedigin dersleri gormen icindir.1.siniftan basladiginda fark ders diye bir konu soz konusu olamaz.Zaten ilk siniftan baslamissin neyin farki olacak diymi ?

    YanıtlaSil
  12. Ben önlisans hakla ilişkiler mezunuyum bu sene dgs ye gireceğim halkla ilişkileri aöf veya örgünden sosyoloji ile tamamlayabilirmiyim

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar ben çocuk gelişimi mezunuyum bu sne dgs ile işletmeye veya iktisat bölümüne geçiş yapmak istiyorum fark dersler var peki 3.sınıftan mı başlayıp yanında da fark dersleri alıcam?

    YanıtlaSil
  14. Muhasebe ve vergi uygulamaları mezunuyum dgs ile aof uluslararasi ticaret ve lojistik bölümüne tercih yapabilirmiyim ek ders nasıl oluyor anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aof sitesinde hangi bolumler nerelere gecis yapabilirler diye aciklama var.Incele sana uyuyorsa tabiki gecebilirsin.Fark dersleri alarak 3.siniftan baslayacaksin.Normal bolum ogrencileri 7 ders gorecekse sen 10 ders goreceksin.1 ve 2.siniftaki gormedigin dersleri fark derd olarak yukleyecekler.

      Sil
  15. Merhaba ben 4 yıllık son sınıftayım 3 dersim var vermem gereken şehir değişikliği nedeniyle veremiyorum iki yıllık diplomamı alıp DGS ye mi girmem lazım yoksa o 3 dersi açıktan verip mezun olabiliyor muyum

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar çocuk gelişimi önlisans son sınıftayım düş ye girebiliyormuyum acaba? Başvurular başlamış da.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben Anadolu acikogretim veteriner sağlık mezunuyum DGS girdim 4 yıllık kamu yonetimine tamamlamak isdiyorum Atatürk acikogretimden .ama aynı zamanda Anadolu'dan adalet okuyacağım bu sene 2 üniversite kapsamından ,adalet dersleri ve kamu yönetimi dersleri çoğu aynı muaf olma durumu yok degilmi

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, DGS ile AÖF'e geçiş yapıp lisans tamamlamak isteyen Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 3. Sınıf okuyacak biri 5. yarıyıl güz derslerinden sorumlu olarak gözüküyor. 12 aralıkta başlayacak olan sınavlarda da 5. yarıyıl dersleri sınav sorumluluk üniteleri tablosundaki derslerden mi sorunlu olacağım? Bir de sınav sorumluluk derslerinde Almanca-1, Fransızca-1, İngilizce-1 dersleri var. Bu derslerin sınavına girecek miyim? Yoksa sadece zorunlu olduğum; Kurumiçi Halkla ilişkiler, Kurumsal Halkla İlişkiler, Medya ve Dil Kullanımı, Tanıtım ve Pazarlama, İnternet ve Mobil Pazarlama derslerinin sınavına mı gireceğim?
    Yardımcı olursanız çok sevinirim.  

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Yaşlı Bakım 2.sınıf öğrencisiyim 1 ders 1.sınıftan dersim var bu bölüm devam ederken dgs ye girdim ve Halkla İlişkiler Reklamcılık bölümüne yerleştim Dgs Fark Ders kısmından da ücretimi ödeyip kaydımı tamamladım. Ancak aöf bana bu durumda öğrenimimin devam ettiği için Halkla İlişkiler kaydımın silineceğini Dgs de boşa gittiğini yatırdığım ücretin de iade edilmeyeceği söylendi. Bu konuda varsa bir bilginiz aydınlatır mısınız?

    YanıtlaSil

Acikögretimde Nasil Basarili olunur??

         Merhaba Arkadaşlar Açıköğretim Fakültesine yeni kayıt yaptırmış veya yaptıracak herkesin kafasında eminim ki Okula gitmeden dışarda...

Facebookta Bize Katılın

Popüler Yazılar

Blog Arşivi